Den 3 december mellan kl. 19.00 och 23.00 genomför vi underhåll i Aiai/ AE-tid Under denna period kommer systemet inte att vara tillgängligt, och vi rekommenderar att du loggar ut innan servicefönstret börjar. Detta minskar risken för att behöva rensa webbläsarens cache efteråt.
Vi beklagar om detta orsakar extra arbete och hoppas kunna slutföra underhållet tidigare än planerat.
Tack för din förståelse!
Vi vill tacka alla våra kunder som deltog i årets kundundersökning. Med en svarsfrekvens på 70% har vi fått ett värdefullt underlag som hjälper oss att utveckla och förbättra vår verksamhet.
Era synpunkter betyder mycket för oss och ger oss möjlighet att fortsätta erbjuda personlig assistans med hög kvalitet och trygghet. Vi tar till oss både beröm och förbättringsförslag i vårt fortsatta arbete tillsammans.
Tack för ert förtroende och för att ni är med och påverkar!
/AssistansExperten

För oss är det viktigt att du som kund känner dig nöjd och delaktig i hur din assistans fungerar. Därför genomför vi just nu en kundundersökning bland alla som varit kunder hos oss i mer än fyra månader.
Genom att svara hjälper du oss att bli ännu bättre och att säkerställa att du får den assistans och det stöd du önskar. Dina åsikter är värdefulla och gör verklig skillnad i vårt arbete.
Sista dagen att svara är den 9 november kl. 23.00.
Undersökningen har skickats ut via mejl och sms, du deltar enkelt genom att följa länken i meddelandet.
Tack för att du tar dig tid att dela med dig av dina tankar!

Hej,
Vi vill kort informera om att fackförbundet Kommunal har varslat om konflikt inom området för personlig assistans. Vi vill förtydliga att vi i nuläget inte är ett av de företag som berörs av varslet. Konfliktåtgärderna består av en blockad mot nyanställda och inhyrd personal. Blockaden träder i kraft den 31 oktober klockan 15:00 och omfattar de 12 största bolagen i sektorn.
Vår verksamhet fortsätter precis som vanligt, och vi följer utvecklingen noggrant för att kunna agera snabbt om något skulle förändras.
Mer information hittar du på:
Om du som kund eller personlig assistent har frågor eller funderingar är du alltid varmt välkommen att höra av dig till din Uppdragschef.
Varma hälsningar,
AssistansExperten
Nu har vi äntligen fått i gång den digitala rapporteringen utav arbetsskador, tillbud och kränkningar. Målet är att det ska bli en enklare rapportering och en snabbare process.
Med detta har vi tagit fram en ny rutin för arbetsskador, tillbud och kränkningar. Målet är att det ska vara tydligt, tryggt och enkelt för alla att veta vad som gäller och vart man vänder sig. Den finns att hitta under rubrikerna ”Kommunikation” och ”Dokument” i mappen ”Arbetsmiljö”. Rutinen heter ”Rutin – arbetsskada, tillbud eller kränkning”. Att vi tar hand om varandra och agerar snabbt när något händer är en viktig del i att skapa en trygg och hållbar arbetsmiljö för alla. Därför uppmuntrar vi dig att läsa igenom den nya rutinen och ställa frågor om något känns oklart.
För att göra en rapportering av arbetsskador, tillbud eller kränkningar fyller du i ett formulär som du når på följande sätt:

Har du frågor eller funderingar är du varm välkommen att kontakta rebecca@assistansexperten.se eller din uppdragschef.